Deklaracja dostępności

Miasto i Gmina Kórnik zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://eurzad.kornik.pl.

Data publikacji strony internetowej: 18-05-2023. Data ostatniej istotnej aktualizacji: 01-06-2023.

Strona internetowa jest zgodna z ustawa z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Oświadczenie sporządzono dnia: data. Deklaracje sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osoba kontaktowa jest Bartosz Przybylski, bip@kornik.pl. Kontaktować można sie także dzwoniąc na numer telefonu (61) 8 170 411 wew. 596. Ta sama droga można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z zadaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Zadanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej zadanie, wskazanie, o która stronę internetowa lub aplikacje mobilna chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba zadająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna takze określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować zadanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z zadaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego zadanie, kiedy realizacja zadania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niz 2 miesiące od dnia wystąpienia z zadaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji zadania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący zadanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna obiektów Miasta i Gminy

Budynek przy placu Niepodległości 1, w którym siedzibę ma Urząd Miasta i Gminy przystosowany jest częściowo dla osób z niepełnosprawnością ruchową:

  • Wejście budynku zawiera podjazd umożliwiający wjazd do urzędu dla osób z niepełnosprawnościami, a drzwi otwierają się automatycznie, toaleta na parterze nie jest dostosowana do użytkowania przez osoby z niepełnosprawnościami.
  • W budynku jest dostępna winda osobowa umożliwiająca wjazd na wszystkie poziomy budynku.
  • Przy budynku są wydzielone miejsca do parkowania dla osób z niepełnosprawnościami.
  • Budynek Wydziału Oświaty i Polityki Społecznej oraz Biura Rady Miasta i Gminy Kórnik (ul. Rynek 1, Bnin) jest częściowo dostosowany do wymogów osób z niepełnosprawnościami. Wydział Oświaty i Polityki Społecznej znajduje się na parterze, toaleta na parterze jest dostosowana do użytkowania przez osoby z niepełnosprawnościami. Biuro Rady Miasta i Gminy znajduje się na piętrze budynku, do którego można dostać się za pomocą windy - osoby z niepełnosprawnością ruchową mogą uzyskać pomoc w biurach Wydziału Oświaty i Polityki Społecznej. Przy budynku są wydzielone miejsca do parkowania dla osób z niepełnosprawnościami.
  • Budynki Wydziału Inwestycji (plac Niepodległości 6), Wydziału Promocji Kultury i Sportu (plac Niepodległości 41) oraz Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa (plac Niepodległości 42) nie są przystosowane do osób z niepełnosprawnością ruchową - takie osoby mogą uzyskać pomoc w Kancelarii Ogólnej.

Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.

Pomoc w nawigacji

W przypadku wystąpienia jakichkolwiek problemów z nawigacja zalecamy kombinacje klawiszy:

  • CTRL + F5 - ponowne załadowanie zawartości strony.

Serwis jest dostosowany do obsługi zarówno myszka jak i sama klawiatura, za pomocą klawiszy:

  • TAB - przejście do następnego elementu możliwego do kliknięcia,

  • SHIFT + TAB - przejście do poprzedniego elementu możliwego do kliknięcia,

  • ENTER - wykonanie domyślnej akcji, zwykle wciśniecie przycisku OK,

  • - przewijanie widocznej części strony.

Ułatwienia dla osób niewidomych

Serwis zawiera udogodnienia wprowadzone pod katem czytników ekranów. Skrócone menu pozwala na przeskok do poszczególnych części ekranu, unikalne tytuly stron umożliwiają rozróżnienie każdej strony, zdjęcia i grafiki maja alternatywne opisy, a linki tytuły opisujące dany odnośnik bardziej szczegółowo.

Za pomocą skróconego menu można dostać się bezpośrednio do:

  • treści
  • menu ułatwień dostępu
  • menu głównego
  • mapy strony